Blog - Ultimate Driving Experience

Despre cum parcam alaturi de MBDI

MBDI - Train the trainers premiera!

train the trainers

   In premiera pentru Romania, o scoala de conducere defensiva ofera un curs special destinat celor ce isi doresc o cariera in pregatirea participantilor la trafic.

   Cu o experienta de 9 ani in scoli de conducere defensiva si parteneriate cu brand-uri auto precum BMW, Renault, Honda, Nissan, Mini, Dacia si Citroen, profesor de legislatie rutiera si intructor auto acreditat de catre Ministerul Transporturilor, Mihai Aurel Beldie lanseaza un proiect inedit. Un program de pregatire a viitorilor instructori, gata sa pregateasca atat practic cat si teoretic un viitor driver trainer.

   "Dupa acreditarea mea ca si instructor auto si driver trainer FIA, am ajuns la concluzia ca pregatirea practica a viitorilor instructori si driver traineri poate fi mult imbunatatita, tocmai de aceea, scoala de conducere defensiva si sportiva Mihai Beldie Driving Institute lanseaza un program la care lucram de aproximativ un an, un program special conceput sa construiasca o baza solida pentru a deveni un adevarat profesionist in pregatirea si impartasirea tehnicilor de conducere defensiva si sportiva.

   Este un proiect foarte bine structurat si asteptam de ceva vreme lansarea lui. Desfasurat in 3 zile de curs, ofera informatii incepand de la modalitatea de exprimare, prezentare, module teoretice si in cele din urma toate sunt puse la un loc pentru un modul practic foarte complex. La finalul cursului se va sustine un examen ce va oferi un calificativ de absolvire a cursului, calificativ ce sunt sigur ca va putea duce la viitoare colaborari.

   Sunt sigur ca dupa absolvirea cursurilor, scoala pe care o reprezint isi va mari echipa cu adevarati profesionisti. Va asteptam la curs!" A declarat Mihai Beldie, initiator si fondator al Mihai Beldie Driving Institute.


Ultimate Driving Experience

Din dorinta de a impartasii cu dumneavoastra cat mai multe informatii, referitoare la modalitatea corecta de a conduce un autoturism, a prins viata proiectul Ultimate Driving Experience, aici veti regasi in permanenta informatii noi, cu subiectul principal, pasiunea noasta, autoturismele.


Pozitia corecta la volan

Avand in vedere faptul ca principala modalitate de comunicare intre sofer si mijlocul de deplasare in cazul nostru, facand referire la autoturism, este modalitatea in care ne asezam in scaun, desi pare in prima instanta putin ciudat, odata cu setarea corecta a postului de lucru, relatia dintre noi ca si participanti la trafic si autoturism va deveni una mai stransa. De ce? Pentu ca dupa cum spun si vocile mai in varsta, cheia unei relatii este comunicarea. Iar noi pentru a comunica cu autoturismul trebuie sa ii intelegem limbajul.
Masina comunica cu soferul prin intermediul schimburilor de masa (subiect pe care il vom dezvolta in postarile viitoare) iar ele se simt cu atat mai bine cu cat noi ca si participanti la trafic avem o suprafata de contact cat mai mare, si aici as mentiona 3 puncte cheie de contact:

1. Spatele sa aiba o suprafata cat mai mare de contact cu spatarul scaunului
2. Desi pare ciudat, punctul cheie in a simti masina este partea dorsala, mai exact fundul, acesta fiind senzorul principal ce primeste informatiile corecte atata timp cat el se afla bine ancorat intre spatar si sezut (ancorarea facandu-se printr-o tehnica pe care o vom dezvolta in postarile urmatoare, ea poarta denumirea de "folosirea celei de-a 4 pedale, suna ciudat, nu? Noi stim ca marea majoritate a masinilor beneficeaza de 3 pedale, dar nu este asa - mai multe in postarile urmatoare)
3. Desi de multe ori nu este pus in lumina corecta, este foarte important ca cel de-al treilea punct de comunicare cu masina sa fie genunchii, ei trebuind sa aiba contact cu scaunul pentru a transmite informatiile necesare comunicarii cu masina.

Dar haideti sa revenim la setarea corecta a scaunului (postul de lucru) : aici va recomandam cativa pasi pe care, daca ii veti respecta, o sa va fie foarte usor sa va montati corect in scaun.

1. Incepem prin setarea sezutului, acesta setandu-se in functie de pozitia activa a piciorului stang (pozitia apasata a ambreajului), piciorul fiind activ daca nu are posibilitatea sa se intinda la maxim,acest lucru inseamnand ca am setat sezutul corect. De ce? In caz de accident, pozitia flexata a genunchiului, confera elsticitatea necesara, neafectand articulatia respectiva.
2. Dupa setarea corecta a sezutului, mergem mai departe cu spatarul, acesta reglandu-se in functie de distanta dintre volan si pieptul soferului, noi recomandam aproximativ 25 -30 de cm distanta, pentru a nu ne pune in pericol in momentul in care air-bagul s-ar activa, aceasta distanta oferindu-ne siguranta ca nu o sa fim loviti de airbag la activare (pozitie prea aproape) si nici nu o sa ne lovim de airbag la activarea lui (pozitie prea departe)
3. Inaltimea corecta a scaunului se seteaza in functie de plafon, pentru a fii la distanta corecta este nevoie de aproximativ o palma intre plafon si capul soferului, astfel in caz de rasturnare avem protectie si totodata obtinem o vedere de ansamlu asupra gabaritului masinii.
4. In cele din urma stabilim pozitia volanlui (daca avem reglaj pe inaltime si adancime) in momentul in care fixam umerii in scaun ducand mana deasupra volanului la ora 12 volanul trebuie sa fie la incheietura mainii.

Acestea fiind spuse, va multumum pentru atentie si va asteptam in viitor cu informatii la fel de interesante.

Bine ati venit pe Ultimate Driving Experience!
Un blog despre bucuria de a conduce!

Powered by Mihai Beldie Driving Institute

Circulatia mainilor.

Pozitia la volan